پیش به سوی موتورهای توربو
 


2013 VW Golf BlueMotion

2013 VW Golf BlueMotion


فولکس واگن قرار است بین 3 تا 5 سال آینده تمامی خودروهایی را که به مقصد آمریکا ارسال می‌شوند تنها با پیشرانه توربو عرضه کند. موتور 2.5 لیتری 5 سیلندر و دو موتور شش سیلندر از محصولات فعلی فولکس جای خود را به یک موتور توربو می‌دهند. موفقیت موتورهای اکوبوست فورد و راندمان بالای آنها در رویکرد فولکس بی تاثیر نبوده است.

 

 

ّFerrari Enzo Engine

ّFerrari Enzo Engine


اما عجیب‌تر اینجاست که فراری هم به ساخت موتورهای توربوشارژر روی خوش نشان داده است. در حالی که استراتژی پیشین این شرکت بالا بردن بهره وری و دریافت بیشترین خروجی از موتورهای با تنفس طبیعی بود. گزارش می‌شود که فراری برای سال 2016 و نسل آینده سوپر اسپرتهای خود به موتورهای توربوشارژر سوییچ می‌کند تا بتواند مصرف سوخت و گازهای آلاینده را با مقررات سخت گیرانه تر تطابق دهد. اولین موتور توربوی فراری احتمالاً یک V6 خواهد بود که جانشین موتور V8 فعلی 458 ایتالیا خواهد شد. البته فراری در حال حاضر موتورهای V6 توربوی 3.0 لیتری و V8 توربوی 3.8 لیتری برای مازراتی کواتروپورته می‌سازد و بنابراین با این پیشرانه ها غریبه نیست. اما ممکن است طرفداران فراری انتظاری دیگر از آن داشته باشند.

 

 

فراری توربو تیون شده توسط هنسی

فراری توربو تیون شده توسط هنسی


توربوشارژرها با افزایش فشار هوای ورودی به سیلندر، احتراق بهتری را منتج می شوند. بدون اینکه نیاز به افزودن حجم موتور باشد. به نظر می‌رسد افزایش توان و کاهش اندازه موتور و کارایی بالا و بهبود راندمان از مزایای سیستم توربو است که به آسانی و با هزینه ای اندک قابل دستیابی است. در حالی که شاید رسیدن به همین راندمان در یک موتور تنفس طبیعی نیاز به آلیاژهای گران قیمت و ساختار پیچیده تزریق سوخت داشته باشد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آخر ماشین
تصاویر،ویدئو و اخبار به روز دنیای خودرو در آخر ماشین
درباره وبلاگ

.:((بسم الله الرحمن الرحیم)):. هدف ما از ساخت این وبلاگ انتشار اخبار خودروی ایران و جهان از منابع تایید شده به مردم عزیز کشورمان است تا حداقل در زمینه اطلاعات عمومی و یا حتی انتخاب و خرید خودرو ایشان را یاری نماییم با آرزوی سلامتی برای شما دوست عزیز .: لطفا نظرات تبلیغاتی ندهید:.
آخرین مطالب
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 583
بازدید ماه : 12770
بازدید کل : 462484
تعداد مطالب : 902
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 2